Bezpłatne kursy internetowe z marketingu

Chcesz poszerzyć wiedzę albo zdobyć nowe umiejętności? Pasjonuje Cię marketing? Nie musisz wybierać się na kurs tradycyjny – w sieci znajdziesz też szeroką ofertę szkoleń odbywających się on-line.
Każdy zawodowo rozwijający się człowiek chce więcej, np. chce poszerzyć wiedzę lub zyskać nowe umiejętności praktyczne. Na przykład z zakresu informatyki czy marketingu. Dostęp do wiedzy jest teraz znacznie prostszy – na rynku jest wiele podręczników, książek, e-booków, w Internecie zaś tutoriali, podcastów i blogów. Warto z nich korzystać, ale świetnym sposobem na naukę są też darmowe kursy internetowe. Czego się z nich nauczysz?
Wszystkiego – wystarczy wiedzieć, czego szukać, co Cię interesuje. Co prawda zdobędziesz zwykle podstawy, a praktyka nauczy Cię tego naprawdę, ale kursy takie to dobry sposób na poznanie takich narzędzi jak AdWords (Google Ads), Google Analytics, Facebook Ads itd. Poniżej polecamy kilka z nich.
Google Academy for Ads. To podstawa dla każdego, kto jest zainteresowany Google Ads i analityką. Moduł zaznajamiający z tematem jest dość obszerny, a na końcu czeka nas test, więc warto sprawdzić, ile udało nam się zapamiętać. Kurs składa się z kilku etapów i każdy z nich kończy się 90-minutowym egzaminem on-line. Na końcu zaś można uzyskać certyfikat Google. Pamiętaj jednak, że to praktyka uczyni Cię mistrzem reklamy.
LinkedIn Learning. Bezpłatny przez miesiąc, ale za to świetnie przygotowany. Kurs wiele nam pomoże i naprawdę nauczy sprzedaży – a efektywne szkolenie to właśnie to, czego szukamy! Można wykupić sobie także dalszą naukę, jeśli chcemy. Trzeba przyznać, że zyskamy sporą dawkę wiedzy i praktycznych umiejętności.
CodeAcademy. Bardzo dobrze przygotowany program, dzięki któremu można zyskać trochę wiedzy o programowaniu. Są to co prawda podstawy, ale mimo wszystko bardzo dobrze podane – a to od nich trzeba zacząć. Jeśli tworzysz zaplecza do prowadzenia działań SEO, warto znać się na kodowaniu choćby w małym stopniu. CodeAcademy świetnie nas do tego przygotuje – co prawda znacznie łatwiej mają umysły ścisłe.
Kursy i szkolenia – tradycyjne czy internetowe – to jednak tylko jedno z narzędzi zdobywania wiedzy. Warto rozważyć też inne, np. studia 3- lub 5-letnie, podyplomowe, ale i praktykę w jakieś firmie. Na stażu zdobędziesz najwięcej doświadczenia. Poza tym pytaj i szukać wsparcia u innych – najlepiej ucz się od specjalistów. Pytaj, sprawdzaj, notuj, dyskutuj – np. innych ludzi w pracy, ale też szukaj inspiracji na forach, grupach na Facebooku itd.

(KKw/fotmuneebfarman/Pixabay)

Post Author: admin

Dodaj komentarz