Jak wykorzystywać technologię w kampaniach?

Wiele się mówi o nowoczesnych technologiach wykorzystywanych w kampaniach reklamowych. Jak to jednak wygląda w praktyce? Poniżej szczegóły.
Z różnych nowoczesnych rozwiązań chętnie korzystają także znane światowe marki. Innowacyjne technologie odgrywają coraz większą rolę w środkach przekazu i zapewniają one dotarcie do właściwej grupy odbiorców. Firmy z branży e-commerce są tego w pełni świadome, podobnie jak różne platformy transakcyjne on-line. Muszą one zyskać uwagę potencjalnego klienta, przekonać go do skorzystania z serwisu. W jaki sposób?

Przede wszystkim nie ma obecnie reklamy bez cyfrowego przekazu. Warto zwrócić uwagę m.in. na szybki rozwój billboardów i cyfrowych reklam DOOH. Przecież reklama dominuje wszędzie – w telewizji, Internecie, radiu, na ulicy itd. W dużej mierze jesteśmy do tych przekazów przyzwyczajeni, ale część z nich nas drażni. Ogromne billboardy i cyfrowe ekrany skupiają naszą uwagę – jeśli stoi w dobrym miejscu, odniesie oczekiwany efekt.

Jako przykład wykorzystania nowoczesnych technologii niech posłuży platforma Netflix. Firma przygotowała przekaz oparty o elementy rozszerzonej rzeczywistości w kampanii horroru „The Haunting of Hill House” – w tym zaś pomogła firma Grand Visual. Wykorzystano dwie, specjalnie zaprojektowane, instalacje – w toalecie publicznej, przy lustrze, ukazywała się zjawa, a także w centrum miasta – zamontowano niezależny ekran z widokiem ulicy. Gdy ktoś do niego podszedł, pokazywała się nagle zjawa. Dodatkiem były efekty świetlne i dźwiękowe tworzące klimat jak z horroru!

Również Airbnb przygotowało ogólnoeuropejską kampanię DOOH w e-commerce, angażując do tego lokalnych gospodarzy. Kampania popularnego serwisu rezerwacyjnego miała zachęcić ludzi do wynajęcia swojego domu bądź mieszkania turystom. Była wyświetlana na cyfrowych ekranach i prezentowała korzyści, jakie z tego mają gospodarze. W spotach wystąpili zatem prawdziwi ludzie, którzy korzystali z portalu – m.in. Silvia i Matteo uzbierali na podróż dookoła świata właśnie dzięki Airbnb.

KarKw, mohamed_hassan/Pixabay

Post Author: admin

Dodaj komentarz