Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego płaciło telewizji Polsat za promocję.

OKO.press dotarło do informacji, że w umowach resortu z telewizją Polsat zostało dokładnie określone, np. to ile mają trwać relacje na żywo i szczegóły rozmów z ekspertami precyzyjnie wskazanymi przez ministerstwo.
Sytuacja miała miejsce w ubiegłym roku a Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego będące pod kuratelą Jarosława Gowina zapłaciło za tą promocję blisko 300 tysięcy złotych. Umowy dotyczyły między innymi spotów, relacji na żywo, zapraszania przedstawicieli resortu do Polsat News oraz publikacji artykułów sponsorowanych. Portal OKO.press dotarł do materiałów, z których jasno wynika, że promocja dotyczyła w głównej mierze sztandarowego projektu Gowina nazywanego konstytucją dla nauki. Rozmowy z ekspertami wskazanymi przez ministerstwo miały z góry określone tematy a relacje na żywo np. z Narodowego Kongresu Nauki były szczegółowo zaplanowane i dopracowane w każdym punkcie, nie pozostawiając miejsca na niewygodne pytania, czy wątpliwości widzów. Dodatkową promocją projektu były także artykuły sponsorowane, których publikację zaplanowano w ilości 4 sztuk. Jednakże artykuły, pomimo iż wykupione przez ministerstwo nie zostały oznaczone na stronie jako materiały sponsorowane. Podobnie było w przypadku trzech rozmów przeprowadzanych z członkami resortu w programie „Nowy dzień w Polsat News”. Należy w tym momencie przypomnieć, że sponsorowanie programów informacyjnych oraz publicystycznych o tematyce społeczno-politycznej stanowi naruszenie ustawy o radiofonii i telewizji. Na pytania w tej sprawie ministerstwo odpowiadać nie chce, a Polsat zasłania się niemożnością ujawniania treści umów.

MM, fot.889520/Pixabay

Post Author: admin

Dodaj komentarz