Najlepszy kwartał od 10 lat rynku reklamowego!

Trzeba było trochę poczekać, ale jednak się udało – otóż branża reklamowa ma najlepszy kwartał od 10 lat. Jesteś ciekaw, które sektory odnotowały największy wzrost? Zobacz wyniki badania, które przeprowadziła agencja mediowa Starcom.

W pierwszym kwartale tego roku wartość wydatków na ten cel wzrosła aż o 8,6%. To naprawdę znakomity wynik, a wpływ na niego miało m.in. trzynaście branż, które zwiększyły inwestycje na reklamę. To wynik bardzo dobrej koniunktury gospodarczej w 2017 roku oraz na początku 2018. Reklamodawcy zdają sobie sprawę, że konsumentów stać na wiele, a zatem prowadzą wzmożone działania zachęcające, czyli reklamowe, aby pozyskać ich jako klientów swoich produktów.

Nikogo nie zdziwi zapewne, że w pierwszym kwartale największy wzrost przychodów z reklam zanotował Internet. Tutaj wydatki na ten cel wzrosły o 11,2%! Najwięcej pieniędzy pochłonęła oczywiście reklama w telewizji, ale wzrost odnotowała też reklama w radiu.

Największy wzrost oczywiście bierze się z handlu – przodują popularne sieci sklepów i platformy zakupowe online. Najdynamiczniejszy wzrost dotyczy napojów i alkoholi, ale warto zwrócić uwagę także na branżę finansową. Które sektory z kolei zmniejszyły swoje wydatki na reklamę? To branża telekomunikacyjna oraz media. Co jeszcze podbija rynek? Otóż w czołówce – poza już wymienionymi – znajdują się m.in. także produkty farmaceutyczne, w tym leki, żywność i motoryzacja.
(KKw / Fot. Pixabay/cc0)

Post Author: admin

Dodaj komentarz