O czym pisać w social mediach?

Że media społecznościowe są bardzo popularne, wie każdy. O czym jednak użytkownicy chcą czytać? O czym warto pisać, skąd czerpać inspiracje i tematy?

Musisz zamieścić post na Facebooku? Wrzucić zdjęcie na Instagramie? Czas na tweeta? Patrzysz w przeglądarkę, szukasz tematu, odpalasz Facebooka, ale nic nie przychodzi Ci do głowy? Brak pomysłu na temat to żadna nowość, a raczej dość częsty problem wielu z nas. Nikt nie chce czytać oczywistości czy banałów, ale co zrobić? Skąd wziąć pomysł na nowe wpisy? Gdzie szukać inspiracji, ustalając harmonogram działań w mediach społecznościowych?

Przede wszystkim zależy, czy prowadzisz swój własny profil, czy może działasz na rzecz jakiejś marki, firmy, produktu, usług, fundacji, instytucji, organizacji itd. w wybranym medium społecznościowym. Przede wszystkim musisz znać odbiorcę oraz określić cel swoich działań. Aby zyskać zainteresowanie, musisz pisać szczerze i naturalnie, a zatem znać użytkowników śledzących profil lub poszukujących takich usług, produktów itd. Tylko wtedy możesz zyskać nowych followersów, zauważyć, że ich aktywność rośnie, pojawia się więcej pozytywnych ocen i komentarzy, a także popularnych lajków. Publikujesz, aby zaangażować, sprzedać, dotrzeć, nie dla samego pisania.

Tyle teorii, ale jak to wszystko zrobić w praktyce? Skąd zatem czerpać te tematy i jak mówić ludzkim głosem? Ważna jest też świadomość, czym kierują się osoby obserwujące Twoje konto. Mają one swoje oczekiwania, o których musisz pamiętać – nie możesz ich lekceważyć, więcej nawet, musisz je realizować na bieżąco. Ludzie czytają o tym, co ich interesuje, co im się przydaje. Recepta – patrz na swoje zadanie oczami użytkownika, swojego odbiorcy.
Poznanie potencjalnych odbiorców to absolutna podstawa i konieczność. Zastanów się, jakie są potrzeby Twojej grupy odbiorców.

Musisz ich zrozumieć, stać się nimi, a następnie jakoś się wyróżnić – oryginalność to podstawa, aby nie zagubić się w gąszczu innych podobnych profili. Musisz sprawić, aby odbiorca przeczytał to, co chcesz przekazać, aby poświęcił chwilę na lekturę albo zobaczenie zdjęcia, filmu itd.

Podajmy przykład. Obserwując w social mediach siłownie i kluby fitness, danych użytkowników interesują tematy na temat diety, ćwiczeń, planów treningowych itd. – nie zaś wpisy o przekonaniach religijnych. Przykład może prosty i oczywisty, ale niekoniecznie tak jest. Chaos w tematach i niespójność to najczęstszy problem naprawdę ładnych i wartościowych profili.

Fot. DariuszSankowski

Post Author: admin

Dodaj komentarz