O czym pisać w social mediach?

Że media społecznościowe są bardzo popularne, wie każdy. O czym jednak użytkownicy chcą czytać? O czym warto pisać, skąd czerpać inspiracje i tematy?

Musisz zamieścić post na Facebooku? Wrzucić zdjęcie na Instagramie? Czas na tweeta? Patrzysz w przeglądarkę, szukasz tematu, odpalasz Facebooka, ale nic nie przychodzi Ci do głowy? Brak pomysłu na temat to żadna nowość, a raczej dość częsty problem wielu z nas. Nikt nie chce czytać oczywistości czy banałów, ale co zrobić? Skąd wziąć pomysł na nowe wpisy? Gdzie szukać inspiracji, ustalając harmonogram działań w mediach społecznościowych?

Przede wszystkim zależy, czy prowadzisz swój własny profil, czy może działasz na rzecz jakiejś marki, firmy, produktu, usług, fundacji, instytucji, organizacji itd. w wybranym medium społecznościowym. Przede wszystkim musisz znać odbiorcę oraz określić cel swoich działań. Aby zyskać zainteresowanie, musisz pisać szczerze i naturalnie, a zatem znać użytkowników śledzących profil lub poszukujących takich usług, produktów itd. Tylko wtedy możesz zyskać nowych followersów, zauważyć, że ich aktywność rośnie, pojawia się więcej pozytywnych ocen i komentarzy, a także popularnych lajków. Publikujesz, aby zaangażować, sprzedać, dotrzeć, nie dla samego pisania.

Tyle teorii, ale jak to wszystko zrobić w praktyce? Skąd zatem czerpać te tematy i jak mówić ludzkim głosem? Ważna jest też świadomość, czym kierują się osoby obserwujące Twoje konto. Mają one swoje oczekiwania, o których musisz pamiętać – nie możesz ich lekceważyć, więcej nawet, musisz je realizować na bieżąco. Ludzie czytają o tym, co ich interesuje, co im się przydaje. Recepta – patrz na swoje zadanie oczami użytkownika, swojego odbiorcy.
Poznanie potencjalnych odbiorców to absolutna podstawa i konieczność. Zastanów się, jakie są potrzeby Twojej grupy odbiorców.

Musisz ich zrozumieć, stać się nimi, a następnie jakoś się wyróżnić – oryginalność to podstawa, aby nie zagubić się w gąszczu innych podobnych profili. Musisz sprawić, aby odbiorca przeczytał to, co chcesz przekazać, aby poświęcił chwilę na lekturę albo zobaczenie zdjęcia, filmu itd.

READ  Szukasz pracy? Stwórz własną stronę www

Podajmy przykład. Obserwując w social mediach siłownie i kluby fitness, danych użytkowników interesują tematy na temat diety, ćwiczeń, planów treningowych itd. – nie zaś wpisy o przekonaniach religijnych. Przykład może prosty i oczywisty, ale niekoniecznie tak jest. Chaos w tematach i niespójność to najczęstszy problem naprawdę ładnych i wartościowych profili.

Fot. DariuszSankowski

Post Author: Isomedia